Dbaj o zdrowie w pracy

Zdrowie w pracy

Praca biurowa nie zwalnia z konieczności dbania o właściwą higienę i ergonomię stanowiska pracy. Pamiętaj o częstych, krótkich przerwach polegających na zmianie pozycji ciała i krótkim spacerku! Jeżeli twoja praca jest stojąca zmieniaj co chwilę obciążenie i przestępuj w miejscu z nogi na nogę. Od czasu do czasu zarówno w pozycji siedzącej i stojącej staraj się unosić ciężar ciała na samych palcach – wymusza to przepływ krwi w kierunku serca i pobudza pracę pompy mięśniowej. Unikaj zakładania nogi na nogę siedząc – to dodatkowo utrudnia powrót krwi żylnej do serca. Staraj się aby pod biurkiem trzymać nogi na podwyższeniu, tj. stołeczek, pudła. Dobierz idealny dla siebie fotel czy krzesło: z dynamicznym oparciem na wysokości łopatek, z prawidłową, regulowaną wysokością i głębokością siedziska tak aby stopy były oparte na podłożu, a kolana wystawały poza krawędź o ponad 1-2 cm. Statystycznie ponad 70% ludzi wykonuje swoją pracę w pozycji siedzącej. Pracownicy biurowi spędzają około 10 lat życia w swoich służbowych fotelach.

SUPLEMENT DIETY