Powrót

Dbaj o zdrowie w pracy

Praca biurowa nie zwalnia z konieczności dbania o właściwą higienę i ergonomię stanowiska pracy. Pamiętaj o częstych, krótkich przerwach polegających na zmianie pozycji ciała i krótkim spacerku!\r\n\r\n \r\n\r\nJeżeli twoja praca jest stojąca zmieniaj co chwilę obciążenie i przestępuj w miejscu z nogi na nogę. Od czasu do czasu zarówno w pozycji siedzącej i stojącej staraj się unosić ciężar ciała na samych palcach – wymusza to przepływ krwi w kierunku serca i pobudza pracę pompy mięśniowej.\r\n\r\n \r\n\r\nUnikaj zakładania nogi na nogę siedząc – to dodatkowo utrudnia powrót krwi żylnej do serca.\r\n\r\n \r\n\r\nStaraj się aby pod biurkiem trzymać nogi na podwyższeniu, tj. stołeczek, pudła.\r\n\r\n \r\n\r\nDobierz idealny dla siebie fotel czy krzesło: z dynamicznym oparciem na wysokości łopatek, z prawidłową, regulowaną wysokością i głębokością siedziska tak aby stopy były oparte na podłożu, a kolana wystawały poza krawędź o ponad 1-2 cm.\r\n\r\n \r\n\r\nStatystycznie ponad 70% ludzi wykonuje swoją pracę w pozycji siedzącej. Pracownicy biurowi spędzają około 10 lat życia w swoich służbowych fotelach.