Powrót

Dbaj o prawidłową pracę jelit!

Najczęstszą przyczyną zaburzeń pracy jelit pod postacią zaparć jest niewłaściwa, ubogoresztkowa dieta oraz siedzący tryb życia.\r\n\r\n \r\n\r\nZaparcia zwiększają ciśnienie w jamie brzusznej i ucisk na żyły co powoduje zaleganie krwi w żyłach kończyn dolnych przyczyniając się do ich poszerzania.\r\n\r\n \r\n\r\nW profilaktyce zaparć należy dbać o podaż błonnika, czyli ok. 40 g/dobę.\r\n\r\n \r\n\r\nNależy pamiętać aby w swoim jadłospisie pamiętać o pełnoziarnistym, ciemnym pieczywie, kaszach, otrębach, roślinach strączkowych, suszonych i surowych owocach oraz warzywach.\r\n\r\n \r\n\r\nNależy unikać produktów przetworzonych, konserwowanych chemicznie i rafinowanych.\r\n\r\n \r\n\r\nNależy ograniczać spożywanie: alkoholu, kakao i słodyczy.\r\n\r\n \r\n\r\nNależy rozszerzać jadłospis o produkty fermentowane: jogurty, kefiry, kiszone warzywa i kwas chlebowy.\r\n\r\n \r\n\r\nNależy pamiętać o stałej podaży płynów – wypijać ich 2 litry na dobę (woda mineralna, niesłodzone soki warzywne i owocowe).